LAZERLE VAJİNA DARALTMA

Lazerle vajina daraltma; vajinanın sıkılaşmasını, dokuların yenilenerek vajinanın gençleşmesini sağlamaktadır. Bu etkiyi lazer ışığının termal (ısı verici) ve ablatif (yıkıcı) etkileri sağlamaktadır.

Lazerle vajina daraltma yani diğer adı ile  ‘Lazer Vajinal Rejuvenasyon’ (LVR) vajinal kanalın ameliyatsız, anestezisiz, dikişsiz ve ağrısız bir şekilde daraltılması, sıkılaştırılması ve gençleştirilmesi operasyonudur.

Lazerle vajina daraltma nasıl etki yapmaktadır?

Lazerle vajina daraltma vajinanın sıkılaşmasını, dokuların yenilenerek vajinanın gençleşmesini sağlamaktadır. Bu etkiyi lazer ışığının termal (ısı verici) ve ablatif (yıkıcı) etkileri sağlamaktadır.

Lazerin termal (ısı verici) ve ablatif (yıkıcı) etkileri vajinal kanalda hafif ve geçici bir hasarlanma oluşur. Bu geçici hasarlanmaya bağlı olarak dokuda ‘inflamatuar’ (yangısal) cevap oluşur. Hasarlanan dokuya hücum eden ‘fibroblast’ adı verilen onarıcı hücreler bu dokunun yeniden canlanması için çalışır.

Bu süreçte fibroblastlar ‘kolajen’ ve ‘elastik’ bağ dokusu üretimini arttırırlar. Artan bağ dokusu üretimi sayesinde doku gençleşmekte, yenilenmekte ve sıkılaşmaktadır.

Neden lazerle vajina daraltma tercih edilmektedir?

Lazerle vajina daraltmanın birden çok avantajı vardır. Bunlar: Ağrısız, acısız oluşu, bu nedenle anesteziye gerek duyulmaması, cerrahi bir işlem olmadığından ameliyat risklerin olmaması, kısa sürede etkinliğinin başlaması, farklı hastalık veya jinekolojik sorunlar için de çare olmasıdır.

Lazerle vajina daraltma kimlere yapılmaktadır?

Bakire olmayan, cinsel olarak aktif tüm kadınlarda lazerle vajina daraltma uygulanabilir. Vajinal daraltma Genişleme ve bollaşma hissi yaşayan çiftler için çözüm olabilmektedir. Bu kadınların ‘Eşimle ilişkide hiçbir şey hissetmiyorum’ şeklinde yakınmaları vardır. Lazerle vajinal daraltma sonrasında hem erkek hem de kadın eşte yaklaşık 3 hafta sonra, cinsel birliktelikte hissedilen ölçüde bir sıkılaşma ve his artışı gelişmektedir.

Cinsel hazzın arttırılması: Lazerle vajina daraltma ile kadın ve erkek eşte cinsel ilişki sırasındaki haz, doyum hissi artmaktadır. Kadınlardaki orgazm problemleri de düzelebilmektedir. Bunun için aynı seansta ek olarak genital PRP uygulamaları da yapılabilir.

Vajinal kuruluk tedavisi: Artan vajinal kan dolaşımına bağlı olarak kadınlarda vajinal kuruluk için de çözüm olabilmektedir.

İdrar kaçırma sorunun tedavisi: Hafif düzeyde idrar torbası ve rektum sarkması olan, ancak idrar kaçırma (inkontinens) sorunu yaşayan kadınlarda tedavi amacıyla da uygulanabilmektedir. Özellikle öksürme, hapşurma, spor yapma sırasında idrar kaçırma sorunu yaşayanlar için çözüm üretmektedir.

Sık vajinitler (vajinal enfeksiyon): geçirenlerin tedavisiSık vajinal enfeksiyon, tekrarlayan sık mantar enfeksiyonu sorunu ile karşı karşıya kalan kadınlarda da bölgesel direnci arttırdığı için tedavi amaçlı uygulanabilmektedir.

Menopoza bağlı cilt incelmesinin tedavisi: Özellikle menopoz döneminde vulvovaginal atrofi (genital bölge küçülmesi, cilt dokusunun incelmesi) nedeni ile artan vajinal kuruluk ve ağrılı cinsel ilişki sorunlarında da vajina lazerleri etkilidir. Etki mekanizması yine aynı şekilde kolajenin artışı iledir. Cinsel ilişkide ağrı sorunu (disparoni) tedavisinde Cinsel ilişki ağrısı ‘Vulvar Vestibulitis’ (Vulvar Vestibulit Sendrom) denilen bir duruma bağlı olabilir. Bu durumda tedavi amaçlı lazer uygulamaları ile cinsel ilişki ağrısı tedavi edilebilmektedir.

Lichen Sclerosus tedavisi: Cilt dokusunda incelme, buna bağlı olarak gelişen yanma, kaşıntı, batma gibi şikayetler ‘lichen sclerosus’ adı verilen otoimmün bir cilt hastalığına bağlı olabilir. Bu durumda lazer ile birlikte PRP (Platelet Rich Plasma) enjeksiyon tedavileri oldukça faydalar sağlamaktadır. Aynı endikasyonla genital radyofrekans teknolojileri de kullanılmaktadır.

Lazerle vajina daraltma nasıl yapılmaktadır?

Lazerle vajina daraltma işleminde genelde Fraksiyonel karbondioksit (CO2) veya Erbium yag (Er: YAG) lazerler kullanılmaktadır.

Lazerle vajina daraltma; ortalama 20 dakika sürmektedir, ağrısız ve konforlu bir işlemdir. İstanbul kliniğimizde kullandığımız Femilift CO2 robotik kol sayesinde işlem süresi 3 dakikaya kadar inmektedir. Her hangi bir anesteziye gerek yoktur. İşlemden hemen sonra sosyal hayata dönülebilir. Yalnızca 7 günlük cinsel ilişki yasağı vardır.

Vajina daraltma ve idrar kaçırma tedavileri için genelde bir ay arayla 2 veya 3 uygulama önerilmektedir. Lazerle vajina daraltma işlemi son yıllarda sık tercih edilen bir yöntemdir. Uygun hasta gurubunda oldukça yüz güldürücü ve memnuniyet vericidir. Hastayı cerrahisiz şekilde tedavi edebilmesi son derece önemli bir avantajıdır.

Vajina daraltma işlemi lazer haricinde, günümüzde vajinal radyofrekans cihazları ile de ameliyatsız şekilde yapılabilmektedir.

• Detaylı bilgi almak, veya randevu talebi oluşturmak için bizi 0 535 102 22 10 numaralı telefonumuzdan arayabilirsiniz. Yada aşağıdaki tıkla ve WhatsApp‘tan mesajını gönder butonuna tıklayarak WhatsApp üzerinden mesaj yazabilirsiniz.

Size en uygun maliyetle tedavi için, ücretsiz danışmanımızı arayınız.