KÜRTAJ SONRASI

KÜRTAJ SONRASI

Kürtaj Sonrası:

Kürtaj sonrası yapılması gerekenler:

Kürtaj sonrası tedavi hastaya göre değişmektedir. Ek bir ilaç verilmemişse kürtaj sonrası sadece antibiyotik kullanmanız  yeterli olacaktır. Hastalarımızın genellikle kürtaj sonrası ağrıları olmamaktadır. Ağrısı olan hastalarımızın ağrı kesici kullanmasında sakınca yoktur.

Kürtaj sonrası kanama:

Kürtaj sonrası genellikle adet kanaması şeklinde bir kanama olmaktadır. Bazen ilk ay boyunca devam eden adet düzensizlikleri olabilmektedir, 3 gün kanama olur  kanama durur tekrar başlar sonra tekrar başlıyabilir. Bu tür adet düzensizlikleri kürtaj sonrası normal karşılanabilir. Fakat bu kanamalar bir ayadan fazla sürerse ayrıntılı bir muayene yapılması gerekmektedir.  Kanamaya neden olan başka bir neden varsa tedavi edilmelidir.

Kürtaj sonrası ağrı:

Kürtaj sonrası adet sancısı şeklinde hafif bir ağrınız olabilir. Bu ağrı size çok rahatsız ederse ağrı kesici kullanabilirsiniz.

Kürtaj sonrası cinsel ilişki:

kürtajdan sonra antibiyotik tedavisi bittikten  ve kanamanız durduktan sonra  cinsel ilişkiye girmenizde herhangi bir sakınca olmaz. Genellikte kürtajdan bir hafta sonra cinsel ilşkiye girebilicek sağlık koşullarına ulaşırsınız.

Kürtaj sonrası hamilelik:

Kürtaj sırasında rahim iç kısmında azda olsa hasar meydana geldiği için kürtaj sonrası hamilelik ilk ay içinde oluşamaz. Fakat nadirde olsa kürtaj sonrası ilk ay içerisinde gebelikler ile karşılaşmaktayız.

Kürtaj sonrası adet:

Kürtajdan sonraki ilk adet kanaması diğer adet kanamalarından biraz farklı olabilmektedir. Farklı olan yönleri zamanı, miktarı ve ağrı özellikleridir. Kürtajdan sonraki adet kanamasının zamanı geç yada erken olabilir, miktarı biraz fazla olabilir, nadirde olsa ağrılı olabilmektedir. Kısaca özetliyecek olursak kürtaj sonrası adet kanaması düzensiz bol miktarda ve ağrılı olabilmektedir.