JİNEKOLOJİ

JİNEKOLOJİ

Jinekoloji

Jinekolojik Muayene

Jinekoloji , Jinekolojik muayene (pelvik muayene) kadınların çoğu için endişe verici bir durumdur. Uygun olmayan şartlarda yapılan muayeneler veya ilk defa muayene olacak kadının arkadaşlarının ifadeleri bu anı zorlaştırmaktadır. Size güven veren, iyi iletişim kuran, deneyimli bir jinekolog ile fiziki şartları iyi olan bir ortamda muayene ağrısız ve rahat olacaktır. Uygun şartlarda ve doktoru ile iyi iletişim sağlandığında bu muayenenin hiç de zor olmadığı görülecektir.

Çoğu zaman yumurtalık kistleri, myomlar, rahim ağzı sorunları ve birçok jinekolojik problemler herhangi bir şikayet olmadığı halde muayene ile tespit edilebilir.  Düzenli jinekolojik muayene farkına varmadığımız birçok hastalığın erken dönemde tanısı ve kolayca tedavisini sağlayacaktır.

Cinsel hayat başladıktan sonra herhangi bir şikayet olmasa da her kadının yılda en az bir kez jinekolojik muayenesini yaptırması gerekir. Bu muayenede vulva ve vajen değerlendirilmeli, smear alınmalı ve ultrason ile yumurtalıklar ve rahim değerlendirilmeli.

Jinekoloji de Öykü (Anamnez)

Bütün muayenelerde olduğu gibi jinekolojik muayenede de en önemli basamak hastanın tıbbi öyküsüdür. İlk muayenede öykünün doğru olarak anlatılması doktorunuzun sizi daha iyi tanıması ve tanı ve tedaviyi daha iyi yapması için önemlidir. Unutmamalısınız ki sizin doktorunuzla paylaştığınız her şey siz istemedikçe hiç kimseyle paylaşılmaz.

Öyküde değerlendirilenler

• Kişisel bilgiler; isim,yaş,meslek,mednidurum, cinsel hayatın başlangıcı,memleket, jinekolojik öykü; son adet tarihi, adet düzeni ve problemleri, vajinal akıntı ve özellikleri,ilişkideki problemler, tercih ettiğiniz korunma yöntemi,idrar yolları ile ilgili şikayetler, daha önceki ameliyat ve müdahaleler
  • Obstetrik öykü; daha önceki gebelik, doğum, kürtaj, düşük
  • Genel sağlık bilgileri; kronik hastalıklarınız, düzenli sigara, alkol ve ilaç kullanımı, ameliyat ve trafik kazası, alerji
  • Aile öyküsü; ailenizdeki tıbbi ve kalıtsal problemler
  • Şikayet; şu an sizi doktorunuza getiren şikayet.